De eetgewoontes van de consument veranderen, waardoor de markt voor convenience foods in rap tempo groeit. Ready to eat packagings blijven dan ook groeien in populariteit. De verpakkingen variëren van zakjes voor stukjes appel, tot schalen voor salades. Van de ready to eat maaltijden verwacht de consument dat ze van hoge kwaliteit zijn en barstensvol voedingsstoffen zitten. Met een etiket, of een mooie sleeve, kan helder naar de consument gecommuniceerd worden hoe gezond de maaltijd is. Bijvoorbeeld door te noemen hoe veel groente er in de maaltijd zit, en de verdeling tussen koolhydraten, eiwitten en vetten.
De wil en de weg
Goed nieuws: de meeste Nederlanders willen gezonder eten. Meer groente en fruit, minder snoep, suiker en zout. Maar in de praktijk blijkt het nog wel eens een uitdaging te zijn om die voornemens aan te houden bij het koken. Zo geven mensen aan dat groente en fruit niet lang genoeg houdbaar zijn, en dat het veel tijd kost om gezond te koken. De wil is er onder de consument, en in de supermarkten ligt de weg: ready to eat verpakkingen. Met deze verpakkingen wordt voldaan aan de vraag van de consument: heerlijke verse producten direct klaar voor gebruik.
De gezonde keuze is reuze
Dat de vraag naar ready to eat verpakkingen groot is, blijkt wel uit een bezoekje aan de supermarkt. Waar het aanbod voorheen vooral bestond uit Hollandse stamppot, liggen er tegenwoordig ook heel veel internationale gerechten zoals Oosterse, Surinaamse en Italiaanse gerechten in de schappen. Ook voor vegetariërs en veganisten is er tegenwoordig genoeg keus. En deze ready to eat maaltijden worden niet alleen als avondeten, maar ook als lunch genuttigd. Zo vervangen steeds meer mensen brood door salades en schalen met gemixt fruit.Â
Het gemak
Gemak, daar kiest de consument voor. Of het nou gaat om voorgesneden stukjes appel, die je in de auto of trein kunt eten zonder dat je eerst de appel moet schillen, of een kant en klare maaltijdsalade, de klant kiest voor handzame verpakkingen. Om de consument van alle gemakken te voorzien worden de verpakkingen daarom vaak voorzien van scheurranden, waardoor de consument zonder te knoeien de verpakking kan openen. JASA kan al deze verpakkingen leveren. Van doypacks voor snoeptomaatjes, verpakt op de VFFS-machine van JASA, tot salade verpakkingen met een prachtige sleeve eromheen om extra in het schap op te vallen; JASA biedt de juiste verpakking.Â
JASA luistert naar uw wensen
De vraag naar kleine verpakkingen stijgt, zowel vanwege het groeiende aantal eenpersoonshuishoudens als vanwege het gemak. JASA kijkt samen met u naar de geschikte grootte van de verpakking voor uw product, en naar het geschikte verpakkingsmateriaal. Verpakkingen die uit mono-materiaal zijn gemaakt, stimuleren gescheiden afvalinzameling en zijn bovendien beter te recyclen, waarmee uw verpakking minder op het milieu drukt. De verpakking kan dan gebruikt worden om zowel dit duurzame als het gezonde aspect van de maaltijd te communiceren; waarmee u uw verpakking inzet als marketingtool. JASA luister naar uw wensen en zo vinden we samen de juiste verpakking voor uw product.Â
JASA: uw betrouwbare partner
Met jarenlange ervaring is JASA een betrouwbare en ervaren partner in ready to eat verpakkingen. Van invoer tot verpakken, JASA levert complete verpakkingsoplossingen. De verpakkingsmachines van JASA hebben een hygiënisch design en zijn makkelijk te bedienen. Wat de beste verpakkingsoplossing voor u is? Daar denken we bij JASA graag over mee.
Ben jij geïnteresseerd in in onze mogelijkheden voor ready to eat packagings? Neem dan contact met ons op, we beantwoorden graag al jouw vragen! Wil je meer weten over duurzame verpakkingen? Download dan onze whitepaper, of kijk op onze website.Â
Bekijk hier al het andere nieuws over de AGF sector.
Nieuwsbrief
Als eerste op de hoogte van de nieuwste innovaties? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!